20 Aralık 2011 Salı

GRUB error: unknown filesystem, grub rescue

Eğer sisteminizde Windows 7 ve Ubuntu 11.10 sürümü kuruluyken, yanlışlıkla Windows 7'nin Recovery moduna girerseniz bilgisayarınızı yeniden başlattığınızda karşınıza:
"unknown filesystem, grub rescue>"
şeklinde bir siyah ekran gelecektir. İşte bu ekranı gördüğünüzde yapacağınız işlem çok basit;
  • Öncelikle bilindiği üzere yaşanan bu olayı tek nedeni Recovery moda girildiği anda Windows'un sistem MBR'sini değiştirmedir. Doğal olarak aslında bizim MBR'yi tekrar eski haline getirmemiz gerekmektedir.
  • Eğer Linux (Ubuntu 11.10) işletim sisteminiz hangi disk bölümüne kurduğunuzu bilmeniz gerekmektedir. Eğer daha önceden biliyorsanız şanslısınız demektir :) Bilmiyorsanız ise; siyah ekranda beliren "grub rescue>" komut satırına "ls" yazıp listelenen disk bölümlerine bakarak hangi bölüme Linux'unuzu kurduğunuzu tahmin etmeye çalışın.
  • Örneğin benim tahminin listelenen disk bölümlerimden "msdos6" oldu.
  • grub rescue> set prefix=(hd0,msdos6)/boot/grub
  • grub rescue> set root=hd0,msdos6
  • grub rescue> insmod normal
  • grub rescue> normal
  • Bu işlemlerden sonra eğer grub ekranını göremezseniz demek ki tahminde bulunduğunuz disk bölümünde bir yanlışlık var. Yeni bir seçim yapıp yukarıdaki işlemleri tekrarlayınız.
  • Eğer grub ekranı görürseniz, listeden Ubuntuyu seçip işletim sisteminizi yükleyin.
  • Ubuntu açıldıktan sonra konsol ekranı açıp "sudo grub-install /dev/XXX" komutunu çalıştırın. Buradaki XXX Ubuntu işletim sisteminizin yüklü olduğu bölümün genel tanımıdır. Örneğin benim Ubuntu işletim sistemim sda6 disk bölümüne kurulu olduğu için ben XXX yerine sda yazdım. Bunun nedeni grub herhangi bir diskin bir bölümüne değil de o bölümün MBR yani diskin ilk sektörünün başlangıç kısmına yazılır. Bu nedenle XXX yerine sda6 yerine sadece sda demek gerekmektedir. Aksi durumda ise konsol geçersiz işlem mesajını vererek sonlanacaktır.
  • Bu işlemden sonra herhangi bir hata mesajı almadan işleminiz tamamlanırsa grub'ınız başarıyla MBR'ye kurulmuş demektir. Eğer verdiğiniz disk tanımı yani sda doğruysa bilgisayarınızı yeniden başlattığınızda ekranda grub menünüzü göreceksiniz. Aksi durumda ise yukarıda sıraladığımız adımları tekrarlayarak sonuca ulaşmaya çalışmanız gerekecektir.

19 yorum:

Adsız dedi ki...

sağolun bende işe yaramadı ama bu hata bende windows 7+ubuntu 11.10 yüklüyken, ubuntuyu dvd'den boot etmem sonucu ortaya çıktı. sizin dediklerinizi uyguladığımda "insmod normal" komutundan -sonra hangi disk bölümünü seçersem seçeyim- unknown filesystem hatası alıyorum. dediğim gibi aynı hata, sadece farklı bir nedenden oluştu. yardımcı olursanız sevinirim.

TamEr K. dedi ki...

çok teşekkür ederim gerçekten az kalsın bilgisayar bana kafayı yedirtdiyordu sayenizde çözdüm sorunu hep usb belleğin 16gb olduğu halde 1.4 gb görünmesinden dolayı yüklediğim "mini tool partition wizard" programında oynarken oldu şimdi de D sürücüm kayboldu bahsettiğim prgramda görünüyor ama ben açamıyorum ve önemli belgelerim de onun içerisinde bunun için ne yapmam gerektiğini de biliyor musunuz acaba ?

Adsız dedi ki...

Bende de işe yaramadı. Aynı şekilde insmod normal komutundan sonra unknown filesystem hatası çıkıyor. CD kullanmadan bunu düzelmek mümkün mü acaba? Yardımcı olabilir misiniz?

MustafaGuner dedi ki...

Walla onnumara 5 yildiz bilgi... Cok sagol boyle bir bilgiyi paylastigin icin direkt sorunu cozdu.

Adsız dedi ki...

Paylaşımınız için çok teşekkür ederim.
Bahsi geçen kodlar problemimi çözdü. Ben windows recovery yüzünden bu sorunu yaşadım. Sistemimdeki ubuntuyu bozacağı hiç aklıma gelmemişti.
Tekrar teşekkürler.
İyi günler.

Adsız dedi ki...

"insmod normal" komutundan sonra unknown filesytem hatası alıyorum bütün bölümleri denememe rağmen olmuyor olmuyor olmuyor. cevap verirseniz sevinirim çözüm için.

GÜMRAH GÜRKAN dedi ki...

Paylasim icin tesekkurler, sorunumun bir bolumunu cozdu. Sorunumda disk i 2 he bolmustum simdi burden bulumlerden biri gozukmuyor ve win icindeyken disk y one tim bolumunde silmek veya degisiklik yapmak mumkun olmuyor. Burden volume sadece ubunutu tekrar kurmak istiyorum, buyers mumkun olurmu

Unknown dedi ki...

teşekkürler, işime yaradı.

tuxutku dedi ki...

Çok teşekkürler
Yabancı siteler daha karmaşık ve gereksiz işlemler tavsiye ediyordu, sizin sayenizde işimi bitirdim

tuxutku dedi ki...

Şimdi linux çalışıyor ama daha önceden nfts bölümüne attığım windows'u (pre install olarak attığım) açtığımda kurulum yaparken couldnt installed boot configuration dedi ve yeniden başlatmamı istedi, yeniden başlatıncada windows bir hata verdi ve yeniden başlaması gerekiyor dedi, peki bu hatayı nasıl atlayabilirim?

tuxutku dedi ki...

Şimdi linux çalışıyor ama daha önceden nfts bölümüne attığım windows'u (pre install olarak attığım) açtığımda kurulum yaparken couldnt installed boot configuration dedi ve yeniden başlatmamı istedi, yeniden başlatıncada windows bir hata verdi ve yeniden başlaması gerekiyor dedi, peki bu hatayı nasıl atlayabilirim?

tuxutku dedi ki...

Durun sorunumu çözdüm
Windowsu kurduktan sonra yapın arkadaşlar
Yoksa windows kurulumunda sorun çıkarıyor

Unknown dedi ki...

insmod normal komutundan error alanlar
https://hattabson.wordpress.com/2013/02/16/linux-onyukleyicisinigrub-silip-windows-onyukleyicisini-kurmak/#comment-173 burdaki yöntemi denesin benim böyle yapınca düzeldi

Adsız dedi ki...

Güzel bir çalışma işe yarıyor.

Adsız dedi ki...

Teşekkürler

doripatch dedi ki...

Müthişsiniz yaa. 3 gündür uğraştığım bilgisayarı 5 dakikada yaptım sayenizde. Elleriniz dert görmesin.

Unknown dedi ki...

Bu bahsettiğiniz yöntemi daha önce başka bir yerden okuyup uygulamıştım. O zaman sorunum çözülmüştü. Fakat daha sonra aynı sorunu bi defa daha aldım işletim sistemi kurmak isterken.. Aynı yöntemi uyguladığımda bilgisayar açılıyor fakat kapatıp açtığımda ekrana yeniden rescue mode geliyor.. Tekrar tekrar gelmesini anlamadım.. Teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

Bu durum başıma çok sık geliyor. İnternette çözümü nasılsa bulurum deyip
yaptıklarımı bir yere kaydetmiyorum. Bu kez karşıma bu sayfa çıktı. Ben
Debian ve Windows 10 sistemlerini EFI sistemi aracılığıyla kullanıyorum.
Sorunun sebebini araştırınca Windows10 1607 den 1703e güncellenirken araya
bir recovery bölümü yerleştirilmiş olduğunu anladım. Yani grub, config
dosyasını bulamamış. grub.conf dosyasındanki gpt5'leri gpt6 yapınca sistem
normal açıldı. Demem o ki, grub yerinde yüklü olmasa grub bu hatayı vermez.
Yani grub-install çalıştırmanız gerekmez. grub.conf dosyanızı
düzeltmeniz yeterli olur.

Kemal Tuna dedi ki...

Süper bir açıklama olmuş. Günlerdir uğraştığım sorunu sayenizde çözdüm. Teşekkürler.
Bilgi paylaştıkça değer kazanır.